گروه اقتصادی: با تلاش حسابرسان دیوان محاسبات استان تهران 2 فقره اختلاس وجوه دولتی کشف و علاوه بر ارسال پرونده آنها به دادسرای دیوان محاسبات، پرونده متهمین به دادگاه مفاسد اقتصادی ارسال شد.

مدیرکل روابط عمومی‌و بین‌الملل دیوان محاسبات کشور، در گفت‌وگو با همشهری گفت: بر اساس رسیدگی‌های به عمل آمده یکی از سازمان‌های دولتی طی سال‌ گذشته 2 تخلف مالی انجام داده که در یکی بالغ بر 1845 میلیون ریال از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مربوط به یکی از سازمان‌های دولتی به صورت غیرقانونی از حساب دولتی برداشت و به حساب اشخاص حقیقی واریز شده است که اختلاس محسوب می‌شود.

محمدجواد محمدزاده افزود: همچنین رسیدگی‌های دیوان محاسبات استان تهران حاکی از این است که در یکی از نواحی آموزش و پرورش این استان با همکاری غیرقانونی میان عامل ذی‌حساب و کارشناس یارانه، رقمی‌بالغ بر 628 میلیون ریال از اعتبارات هزینه‌ای توسط این دو فرد به حساب‌های شخصی فرزندان عامل ذیحساب و همسر کارشناس رایانه پرداخت شده است.

افزایش کشف فرآورده‌های نفتی قاچاق

در همین حال، طی چند روز اخیر، با تشدید عملیات‌های پلیسی در سطح کشور، کشف فرآورده‌های نفتی قاچاق از قاچاقچیان سوخت در شهرهای مرزی کشور افزایش یافت.

سرپرست دادسرای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناحیه 24 کشور روز شنبه از کشف 47 هزار لیتر گازوییل قاچاق و دستگیری عاملان آن خبر داد .

فرمانده نیروی انتظامی‌شهرستان قشم نیز روز شنبه اعلام کرد: در یک عملیات غافلگیرانه 35 هزار لیتر گازوئیل از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

علیرضا رزمی افزود: برابر اخبار و گزارشات واصله مردمی‌مبنی بر اینکه در برخی از مکان‌های نوار ساحلی قشم، قاچاق گازوییل به شیخ‌نشینان جنوب کشور صورت می‌گیرد با برنامه‌ریزی منظم 35 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و عوامل آن نیز دستگیر شدند.

همچنین معاون آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران نیز از کشف 21 هزار و 400 لیتر قاچاق انواع فرآورده‌های نفتی در این استان طی چند روز گذشته خبر داد.

کد خبر 14949

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز